Title:

Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego

Publisher:

Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego

Place of publication/creation:

Warszawa

Date:

cop. 2006

Abstract:

Do 2002 roku nie było w Polsce reprezentacji producentów bydła mięsnego. Polski Związek Hodowców Bydła Mięsnego w 2002 roku rozszerzył swój zakres działania o reprezentowanie również producentów bydła mięsnego. W 2004 roku grupa hodowców Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego wraz z producentami, podjęła działania na rzecz ponownego rozpatrzenia przez rząd sytuacji sektora żywca wołowego i wołowiny, wprowadzenia wsparcia dla sektora w tym wprowadzenia dopłat bezpośrednich do krów mamek lub specjalnej premii wołowej dla producentów bydła mięsnego. W 2005 r. grupa inicjatywna dostrzegając, że interesy hodowców i producentów żywca są częściowo zbieżne, ale w części są inne a czasem sprzeczne uznała, że dla czystości i jasności reprezentacji interesy producentów bydła mięsnego wymagają oddzielnej, niezależnej od hodowców organizacji. W ten sposób utworzono Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego. Różnica między hodowcą a producentem polega na tym, że hodowca prowadzi hodowlę w celu uzyskania materiału zarodowego, jałowek na mamki, buhajów do rozrodu. Rynkiem zbytu dla hodowcy są stacje inseminacji i producenci bydła mięsnego. Hodowca musi posiadać wyższe umiejętności, wiedzę i rezultaty jego pracy podlegają selekcji i weryfikacji przez związek hodowców. Zaś producent bydła mięsnego prowadzi chów bydła czystorasowego lub mieszańców w celu uzyskania materiału rzeźnego. Producent koncentuje się na uzyskaniu zakładanej wagi i poziomu otłuszczenia najniższym kosztem. Rynkiem zbytu producenta żywca wołowego są tuczarnie bydła rzeżnego i przemysł mięsny. Celami Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego są: obrona interesów polskich producentów bydła mięsnego; pomoc w organizowaniu się producentów w grupy producenckie i dążenie do powstania Polskiego Zrzeszenia Grup Producenckich Bydła Mięsnego; poprawa dochodów; uzyskanie wsparcia ze strony administracji rządowej i pozarządowej oraz Unii Europejskiej; działanie w kierunku poprawy jakości mięsa wołowego; wsparcie dla transferu wiedzy; doradztwo i szkolenia; promocja ekologicznych metod chowu bydła, produckji ekologicznej wołowiny wysokiej jakości. Na stronie internetowej znaleźć można informacje o organizacji i jej działalności, władze, dane kontaktowe, aktualności, informacje o spotkaniach, targach, rynku mięsnym w Polsce.

www comment:

Prezentowany opis stanowi element sporządzonej na podstawie analizy krajowych i zagranicznych zasobów cyfrowych bazy wiedzy rejestrującej internetowe źródła informacji z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych. Został przygotowany przez pracowników Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego w ramach projektu Synat. Treść publikacji stanowi odnośnik do opisanego zasobu (ten sam odnośnik znajduje się w polu Źródło). Całą bazę można przeglądać, wybierając w lewym panelu nawigacyjnym kolekcję tematyczną „Baza zasobów cyfrowych z zakresu nauk przyrodniczo-matematycznych”.

Source:

click here to follow the link

Digital copy identifier:

DIGONLINE002429

Subject and Keywords:

Polska ; zootechnika ; hodowla ; bydło mięsne ; organizacje branżowe

Language:

pol

KBN:

Zootechnika

UKD:

636 Zootechnika

Format:

text/html

Sponsorship:

Synat

×

Citation

Citation style: