Studia gejowsko-lesbijskie: reaktywacja
Nowak, Samuel Jonatan
2012
W niniejszym artykule proponuję ponowne sięgnięcie do studiów LGBT, których waga jest umniejszana w polskim obiegu akademickim. Popularna narracja przeciwstawia ustalenia studiów LGBT współczesnej teorii queer, zarzucając tym pierwszym transhistoryczność, esencjalizm i anachroniczność. W swoim tekście staram się dowieść, że jest to błędna perspektywa i proponuję cztery argumenty na rzecz krytycznego powrotu do studiów gejowsko—lesbijskich. Te cztery argumenty to: koligacje ze studiami kulturowymi, zainteresowaniem związkami ekonomii i seksualności, docenienie kultury popularnej oraz twórczy wymiar napięcia pomiędzy studiami LGBT i teorią queer.
queer ; kultura popularna ; tożsamość ; seksualność ; brytyjskie studia kulturowe ; studia gejowsko-lesbijskie
21 w.
pol
Creative Commons BY 2.5
artykuł
application/pdf
Nie masz uprawnień do wyświetlenia tego obiektu. Aby poprosić o dostęp do niego, wypełnij poniższe pola.
Styl cytowania: Chicago ISO690