Struktura obiektu
Tytuł.:

Analiza efektów zastosowania pakietu edukacyjnego „Gramy w piktogramy”

Autor:

Dąbrowski, Mirosław ; Kondratek, Bartosz

Wydawca:

Instytut Badań Edukacyjnych

Data:

2015

Abstrakt:

W artykule przedstawiono analizę wyników badania sprawdzającego skuteczność zastosowania pakietu edukacyjnego „Gramy w piktogramy”. Jest on przeznaczony do wspierania rozwoju umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym na etapie edukacji początkowej. Ma on na celu uruchomienie procesu zmiany sposobu nauczania matematyki. Badanie zostało przeprowadzone w schemacie eksperymentalnym z pomiarem powtarzanym i grupą kontrolną, przy randomizacji przeprowadzonej oddziałami wewnątrz szkół. Głównym problemem badawczym poddanym analizie była zmiana w poziomie ogólnego wskaźnika umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym uczniów, związana z wdrożeniem pomocy dydaktycznej. W analizach wykorzystano modelowanie IRT oraz regresję wielopoziomową. Wyniki wskazują na istotny statystycznie wzrost umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w grupie eksperymentalnej, związany specyficznie z zastosowaniem badanego pakietu edukacyjnego.

Cytata bibliograficzna:

Edukacja. 2015, 3 (134)

Temat i słowa kluczowe:

edukacja matematyczna ; styl pracy nauczyciela ; modelowanie IRT ; regresja wielopoziomowa ; eksperyment randomizowany grupami

Zakres:

21 w.

Język:

pol

Status prawny:

Creative Commons BY 4.0

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

ISSN:

0239-6858

×

Cytowanie

Styl cytowania: