Filtry
  • Kolekcje
  • Publikacje grupowe
  • Typ pliku
  • Format treści
  • Autor
  • Data
  • Temat i słowa kluczowe
  • Zakres
  • Język
  • Typ zasobu

Szukana fraza: [Abstrakt = "Artykuł prezentuje wyniki badania, którego celem była diagnoza poziomu funkcjonowania uwagi dzieci w wieku wczesnoszkolnym \(klasy I–III\) i wyłonienie ewentualnych grup ryzyka. W badaniu przeprowadzonym w dwóch poznańskich szkołach podstawowych wzięło udział 256 osób, z czego 33% to uczniowie z klasy I, 31% z klasy II i 36% z klasy III. Pomiarom poddano takie parametry uwagi, jak koncentracja, spostrzegawczość, impulsywność, nieuważność oraz zdolność hamowania poznawczego. Do pomiaru hamowania poznawczego zastosowano trójkolorową wersję testu Stroopa, natomiast pozostałe parametry zbadano za pomocą testu badania uwagi D2. Metoda analizy skupień k\-średnich na przypadkach pozwoliła wyodrębnić pięć istotnie różniących się między sobą podgrup dzieci, które ze względu na profil uwagi nazwano\: \"przeciętni\", \"skoncentrowani\", \"nieskoordynowani\", \"impulsywni\" i \"rozkojarzeni\". Jedynie w skupieniach \"przeciętni\" i \"skoncentrowani\" zaobserwowano istotną dominację określonych grup wiekowych. W skupieniu \"przeciętnych\" większość stanowili uczniowie klasy I, zaś w skupieniu \"skoncentrowanych\" \- uczniowie klasy III. Istotne różnice w liczebności pod względem płci ujawniły się tylko w skupieniu \"impulsywni\", gdzie znalazło się więcej dziewczynek."]

Wyników: 1

Obiektów na stronie:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji