Filters

Search for: [Abstract = "Do 2002 roku nie było w Polsce reprezentacji producentów bydła mięsnego. Polski Związek Hodowców Bydła Mięsnego w 2002 roku rozszerzył swój zakres działania o reprezentowanie również producentów bydła mięsnego. W 2004 roku grupa hodowców Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego wraz z producentami, podjęła działania na rzecz ponownego rozpatrzenia przez rząd sytuacji sektora żywca wołowego i wołowiny, wprowadzenia wsparcia dla sektora w tym wprowadzenia dopłat bezpośrednich do krów mamek lub specjalnej premii wołowej dla producentów bydła mięsnego. W 2005 r. grupa inicjatywna dostrzegając, że interesy hodowców i producentów żywca są częściowo zbieżne, ale w części są inne a czasem sprzeczne uznała, że dla czystości i jasności reprezentacji interesy producentów bydła mięsnego wymagają oddzielnej, niezależnej od hodowców organizacji. W ten sposób utworzono Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego. Różnica między hodowcą a producentem polega na tym, że hodowca prowadzi hodowlę w celu uzyskania materiału zarodowego, jałowek na mamki, buhajów do rozrodu. Rynkiem zbytu dla hodowcy są stacje inseminacji i producenci bydła mięsnego. Hodowca musi posiadać wyższe umiejętności, wiedzę i rezultaty jego pracy podlegają selekcji i weryfikacji przez związek hodowców. Zaś producent bydła mięsnego prowadzi chów bydła czystorasowego lub mieszańców w celu uzyskania materiału rzeźnego. Producent koncentuje się na uzyskaniu zakładanej wagi i poziomu otłuszczenia najniższym kosztem. Rynkiem zbytu producenta żywca wołowego są tuczarnie bydła rzeżnego i przemysł mięsny. Celami Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego są\: obrona interesów polskich producentów bydła mięsnego\; pomoc w organizowaniu się producentów w grupy producenckie i dążenie do powstania Polskiego Zrzeszenia Grup Producenckich Bydła Mięsnego\; poprawa dochodów\; uzyskanie wsparcia ze strony administracji rządowej i pozarządowej oraz Unii Europejskiej\; działanie w kierunku poprawy jakości mięsa wołowego\; wsparcie dla transferu wiedzy\; doradztwo i szkolenia\; promocja ekologicznych metod chowu bydła, produckji ekologicznej wołowiny wysokiej jakości. Na stronie internetowej znaleźć można informacje o organizacji i jej działalności, władze, dane kontaktowe, aktualności, informacje o spotkaniach, targach, rynku mięsnym w Polsce."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information