Filters

Search for: [Abstract = "W celu oszacowania związku między osiągnięciami szkolnymi a względnym i bezwzględnym wiekiem uczniów poddano analizie dane 101 519 średnio dziesięcioletnich uczniów z 5585 oddziałów 25 krajów Europy biorących udział w międzynarodowym pomiarze osiągnięć szkolnych IEA TIMSS 2011. W hierarchicznej analizie regresji zmienną zależną były osiągnięcia w matematyce i przyrodoznawstwie, a zmiennymi niezależnymi – względny wiek ucznia w oddziale klasowym i średni wiek oddziału. Efekt względnego wieku okazał się silniejszy niż w badaniach ignorujących podział uczniów na oddziały, mimo że najstarsi i najmłodsi w oddziale urodzili się w różnych porach roku. Efekt względnego wieku zależał od średniej wieku w oddziale\: w oddziałach najmłodszych był najsilniejszy, a w najstarszych – nieodróżnialny od zera. Średnia osiągnięć \(zwłaszcza w przyrodoznawstwie\) była wyższa w oddziałach starszych niż w młodszych."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information