Filters

Search for: [Abstract = "Scenariuszedla nauczycieli, które zostały stworzone na bazie materiałów amerykańskiego Programu GLOBE \(Global Learning and Observation to Benefit the Environment\) i doświadczeń związanych z jego realizacją w Polsce. Ciekawe pomysły na prowadzenie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych z zakresu edukacji ekologicznej, jakie są proponowane w tym Programie, skłoniłytwórców projektudo opracowania publikacji dostępnej szerszemu gronu polskich nauczycieli, spoza osób uczestniczących bezpośrednio w Programie. Pomysły zaczerpnięte z Programu GLOBE zostały przetworzone i dostosowane do warunków polskich przez zespół naukowców i dydaktyków wchodzących w skład Rady Programowej GLOBE. Publikacja ma pomóc nauczycielom gimnazjalnym w uatrakcyjnieniu zajęć lekcyjnych z fizyki, chemii, biologii i geografii, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ekologiczny aspekt poruszanych zagadnień oraz przybliżenie szerokiemu gronu nauczycieli i uczniów nowoczesnych metod nauczania o środowisku. Scenariusze mogą być również wykorzystane podczas realizowania tzw. ścieżki edukacji ekologicznej, w ramach kół przedmiotowych, oraz w pracach prowadzonych przez nauczycieli metodą projektów.Na stronie internetoweji scenariuszyuruchomiona jestlista dyskusyjna dla nauczycielijakomiejsce wymiany poglądów na temat scenariuszy już wydrukowanych, jak i nowych, które sukcesywnie będą się pojawiały na serwerze. Wyniki dyskusji zastaną uwzględnione podczas tworzenia następnego wydania książkowego. \; Zaprezentowane w publikacji scenariusze dotyczą\: atmosfery \(ze szczególnym uwzględnieniem czynników klimatycznych\), hydrologii \(wody powierzchniowe\), gleby \(właściwości gleb\), roślinności \(badanie pokrycia terenu, sezonowość\). Proponowane podejście zapewnia poznawanie Ziemi jako systemu procesów obiegu energii, wody oraz pierwiastków chemicznych niezbędnych do życia, takich jak węgiel, azot, siarka czy fosfor. Wiele spośród scenariuszy będzie można jednocześnie wykorzystać zarówno na lekcjach chemii jak i biologii, fizyki czy nawet matematyki. Zapewni to interdyscyplinarne podejście do zagadnień związanych z ekologią, zacierając sztuczny podział na konkretne przedmioty nauczania w szkole."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information