Nie masz uprawnień do wyświetlenia tego obiektu. Aby poprosić o dostęp do niego, wypełnij poniższe pola.
Żurek, Sławomir J.
2015
artykuł
Instytut Badań Edukacyjnych
W artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badania „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej” przeprowadzonego wśród uczniów klas 1–3 gimnazjum, ich nauczycieli polonistów, bibliotekarzy, szkolnych pedagogów oraz rodziców w roku szkolnym 2012/2013 na terenie województwa mazowieckiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego. Jego celem było sprawdzenie stopnia wdrażania podstawy programowej na III etapie nauczania. Dane zbierano metodami ilościowymi (ankiety, testy) i jakościowymi (wywiady, obserwacje lekcji). Tekst pokazuje, w jaki sposób kształtowane jest świadome odbieranie kultury (promocja kultury w szkole, analiza i interpretacja różnych tekstów kultury, pozaszkolna aktywność kulturowa uczniów) w środowisku szkolnym i pozaszkolnym. Z badań wynika, że współczesna szkoła w niewielkim stopniu kształtuje ucznia jako świadomego odbiorcę kultury, co jest jednym z głównych celów edukacji polonistycznej, a gimnazjaliści w zdecydowanej większości opierają się na rodzinnym kapitale kulturowym.
Edukacja. 2015, 3 (134)
21 w.
pol
Creative Commons BY 4.0
application/pdf
oai:jbc.bj.uj.edu.pl:409115
0239-6858
26 paź 2021
19 paź 2017
50
45
https://jbc.bj.uj.edu.pl/publication/434016
RDF
OAI-PMH
Kania, Agnieszka
Kalwiński, Piotr
Janus-Sitarz, Anna
Domalewski, Jarosław
Herczyński, Jan Sobotka, Aneta
Sawiński, Zbigniew
Szumski, Grzegorz Karwowski, Maciej
Zasacka, Zofia
Styl cytowania: Chicago ISO690
Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji Rozumiem